Kako pravilno postaviti i optimizovati vašu Facebook stranicu
Imate mali biznis, firmu u razvoju ili jednostavno želite da vaše usluge dopru do većeg broja ljudi? Onda je vreme da ozbiljno razmislite o tome kako vaša Facebook stranica izgleda i funkcioniše.
Facebook nije samo mesto za deljenje slika i meme-a – to je i moćan alat za poslovnu promociju. Ali da bi vas korisnici pronašli i zaista ostali uz vas, potrebno je da vaša stranica bude jasno postavljena, uredno vođena i pravilno optimizovana.
U ovom vodiču ćemo proći korak po korak kako da pravilno postavite i optimizujete Facebook stranicu tako da ona radi u korist vašeg brenda ili posla.
Prvi korak: Otvorite poslovnu Facebook stranicu
Da, možda zvuči očigledno, ali mnogi ljudi i dalje pokušavaju da promovišu svoj biznis koristeći lični Facebook profil. To je protiv pravila Facebooka, a osim toga otvara gomilu problema – od manjka profesionalnosti do ograničenja u oglašavanju.
Zato, krenimo redom – evo kako otvoriti poslovnu stranicu:
- Ulogujte se u lični Facebook nalog
- Idite na https://www.facebook.com/pages/create
- Izaberite tip stranice – najčešće je to „Biznis ili brend“
- Unesite naziv stranice i kategoriju (npr. Kafić, frizerski salon, marketing agencija)
- Dodajte opis – kratko objasnite čime se bavite
Voila! Sad imate poslovnu stranicu. 😊
Drugi korak: Podesite osnovne informacije
Bez obzira čime se bavite, tačne i potpune informacije su pola posla. Zamislite da gubite potencijalne klijente samo zato što ne znaju vaše radno vreme ili tačnu lokaciju – šteta, zar ne?
Šta sve treba popuniti?
- Opis poslovanja – do 255 karaktera jasno napišite ko ste i šta radite
- Radno vreme – ako imate lokal, ovo je obavezno
- Adresa (ako imate fizičku lokaciju)
- Broj telefona
- Web sajt (ako imate)
- Email – korisnici često pišu mejlom pre nego pozovu
Ove informacije možete podesiti na sekciji “About” ili “Informacije” na stranici.
Treći korak: Profilna i naslovna fotografija – lice vašeg brenda
Prvo što ljudi primete kada uđu na vašu stranicu jeste vizuelni identitet – profilna i naslovna fotografija. Ako one izgledaju amaterski, i utisak o brendu će biti takav.
Kako odabrati pravu profilnu sliku?
Ovo je mesto gde uglavnom ide logo firme. Veličina slike bi trebalo da bude bar 180×180 piksela, ali postarajte se da bude vidljiva i u maloj dimenziji (npr. na mobilnom telefonu).
A naslovna slika?
Naslovna (cover) slika može biti:
- Ilustracija vaših proizvoda ili usluga
- Fotografija tima ili radnog prostora
- Promotivni baner sa akcijama ili specijalnim ponudama
Dimenzije koje Facebook preporučuje su 820×312 piksela za desktop i 640×360 za mobilne uređaje.
Četvrti korak: Kreiranje korisničkog imena (Username)
Da li ste primetili da neke stranice imaju kul URL poput facebook.com/mojbrend? To nije slučajno – to je korisničko ime.
Username (korisničko ime ili alias) vam omogućava da delite stranicu lako i pamtljivo. Umesto čudnog linka prepunog brojeva, imate direktan link ka stranici.
Kako da postavite korisničko ime?
- Idite na stranicu
- Kliknite na „Create @username“ ispod imena stranice
- Unesite ime (npr. @PekaraSunce)
- Facebook će potvrditi da li je dostupno
Savet: Koristite isto korisničko ime na Instagramu radi prepoznatljivosti.
Peti korak: Optimizujte “Poziv na akciju” dugme
Poziv na akciju (Call to Action – CTA) dugme se nalazi tik ispod naslovne slike. Ovo je direktna veza između vas i potencijalnog klijenta.
Najčešće opcije za dugme su:
- Rezerviši odmah
- Pošalji poruku
- Pozovi sada
- Poseti sajt
- Pošalji email
Izaberite ono što najviše odgovara vašem poslovanju. Ako prodajete usluge – „Rezerviši odmah“ je odlična opcija. Ako imate online shop – „Poseti sajt“ je idealan.
Šesti korak: Objavljujte sadržaj redovno
Facebook stranica bez sadržaja je kao prazna radnja. Da bi vaša publika ostala zainteresovana, mora da se događa nešto sveže, korisno i zanimljivo.
Kakav sadržaj da objavljujete?
- Fotografije proizvoda i usluga
- Kratki video klipovi (behind the scenes, tutorijali)
- Objave korisničkih iskustava i recenzija
- Akcije i promocije
- Korisni saveti iz branše
Pokušajte da objavljujete bar 3 puta nedeljno. Idealno bi bilo kada biste napravili unapred mesečni plan objava – to olakšava organizaciju.
Sedmi korak: Aktivno komunicirajte sa publikom
Facebook je mesto za povezivanje, ne samo za reklamu. Kad vas neko kontaktira, komentariše objavu ili postavi pitanje – odgovorite što pre.
To daje utisak da vam je stalo, i ljudi to jako cene. Uostalom, i Facebook „nagrađuje“ aktivne stranice većim dosegom.
Saveti za bolju interakciju:
- Odgovarajte na sve poruke u roku od 24 sata
- Lajkujte i komentarišite odgovore vaših pratilaca
- Postavljajte pitanja u objavama (npr. „Koji vam je omiljeni proizvod?“)
- Organizujte nagradne igre – ljudima to uvek prija 🤩
Osmi korak: Aktivirajte recenzije i ocene
Kada vaši klijenti ostave pozitivnu recenziju na stranici, to je kao da su vam dali pet zvezdica usred razgovora sa potencijalnim kupcem.
Recenzije su vrhunski oblik društvenog dokaza – potencijalne mušterije veruju drugim korisnicima više nego reklamama.
Kako uključiti recenzije?
- Idite u „Settings“ zatim „Templates and Tabs“
- Uključite opciju „Reviews“
- Od sada korisnici mogu ostaviti ocenu
Ne zaboravite: tražite recenzije od zadovoljnih klijenata! Možete im poslati link direktno posle obavljene usluge.
Deveti korak: Pratite analitiku
Facebook stranica ne bi bila „poslovna“ bez alata koji meri rezultate. Sekcija „Insights“ (Uvidi) vam pomaže da pratite performanse stranice.
Šta sve možete analizirati:
- Koliko ljudi je videlo vaše objave
- Koji sadržaj ima najviše interakcija
- Pola, starost i lokaciju vaše publike
- Vreme kada vaši pratioci najviše online
Na osnovu ovih podataka možete praviti bolje odluke – kada da objavljujete, kakav sadržaj prolazi najbolje itd.
Deseti korak: Povežite Facebook sa Instagramom
Ako imate poslovni Instagram profil, velika je šteta da to ne povežete sa Facebook stranicom. Time dobijate mogućnost da:
- Objavljujete na obe mreže istovremeno
- Čitate poruke sa oba naloga na istom mestu
- Analizirate rezultate zajedno
- Postavljate oglase na obe platforme odjednom
Ovo posebno olakšava posao onima koji upravljaju društvenim mrežama bez marketinškog tima.
Dodatni saveti za uspešno vođenje Facebook stranice
Da zaokružimo priču, donosimo vam još par korisnih saveta:
- Nabavite profesionalne fotografije – loš vizuelni identitet odbija publiku
- Angažujte nekog za community management ako nemate vremena
- Odvojite budžet za povremene oglase – i sa 5€ po objavi možete proširiti domet
- Kreirajte vrednost za korisnika – ne zaboravite za koga objavljujete
Zaključak: Vaša Facebook stranica kao temelj digitalnog identiteta
Facebook je i dalje jedan od najvažnijih digitalnih kanala za promociju i poslovnu komunikaciju u Srbiji. Zato je ključno da vaša stranica ne bude samo „tu da stoji“, već da radi za vas – dan i noć.
Započnite sa ovim deset koraka, optimizujte svaki deo stranice i budite prisutni. Ako budete dosledni, publika to prepoznaje. 😉
A ako vam sve ovo deluje previše komplikovano – ne brinite. Tim Put Digitalizacije vam može pomoći da sve ovo implementirate. Javite nam se!
BONUS: Check-lista za optimizaciju Facebook stranice
- [ ] Otvorena poslovna stranica
- [ ] Popunjene sve osnovne informacije
- [ ] Postavljene profilna i naslovna fotografija
- [ ] Postavljeno korisničko ime
- [ ] Aktivirano dugme „Poziv na akciju“
- [ ] Redovno se objavljuje sadržaj
- [ ] Aktivna komunikacija sa publikom
- [ ] Uključene recenzije
- [ ] Praćenje analitike
- [ ] Stranica povezana sa Instagram profilom
Spremni da napravite Facebook koji stvarno donosi rezultate? Počnite već danas!

