Kako digitalizovati svoj biznis?
Ko određuje zapravo na kojoj platformi ćete predstaviti i na koji način vaše poslovanje?
Kada čujemo za marketing ili baš direktno digitalni marketing, pomislimo da se to podrazumeva prisustvo na svim društvenim platformama. Svi kanali su aktivni, ljudi nas prate konstantno zarađujemo, prodajemo i imamo stalne potrošače. To znači da smo uspešni stručnjaci.
Da li vaša uspešnost leži u tome da Vi sami određujete sve to ne misleći o tome koja je vaša ciljna grupa? Vi samo fokusirate na konstantnu zaradu. Svi mi imamo taj krajnji cilj, znači ništa novo pod suncu.
Ako ste zapravo krenuli tim putem, imamo loše vesti. Nije stvar u tome da vaš marketing potroši sav budžet da bi sa svom snagom bude prisutan na svim platformama. Vaš dobar i uspešan digitalni marketing leži u dobro osmišljenoj strategiji.
Krećemo iz početka…
Digitalni marketing zapravo vama pruža snažane alate da izgradite svoj brend. Vaš brend vremenom postaje vidljiv, zanimljiv, i koristan. Kome možete da budete korisni? Ljudima koji žele da kupuju od vas, kome ste storili vaše poslovanje. Dakle, vi od samog početka imate vašu ciljnu grupu. Tu ciljnu grupu trebate da pozabavite, da komunicirate sa njima, da širite.
Da bi stvorili tu konekciju trebate ih pronaći na pravi način. Koje su im mane, šta rade u slobodnom vremenu, kako razmišljaju i kakve probleme imaju. Vi imate rešenje!
Ukoliko vaša ciljna grupa stalno prati vesti iz sveta, politiku i dešavanja njihovih priljatelja, porodica, ima srednje godine sigurno ima Facebook profil. Druga vaša ciljna grupa su svi oni koju imaju ukus, vole da vide lepe fotografije neke luksuzne dizajnere, vole da putuju na lepa mesta i naravno imaju između osamnaest i trideset godina, koriste Instagram.
Treća ciljna grupa voli da čačka ceo dan svoj mobilni telefon, pravi digitalac koji sve rešava na telefonu i voli da pozabavi priljatelje smešnim i zanimljivim video snimcima koje kreira na Tik Toku. Četvrta voli da pogleda dobar dokumentarac o tome kako su postali egipćani ili da sam kreira novu dizajnersku policu gde će postaviti svu kozmetiku koje je kupovala njegova devojka po savetu Youtube-era koja je preporučila rešenje za njenu problematičnu kožu. Zadnja i znčajna ciljna grupa za vas koji imate snažno poslovanje i ne volite da pratite komšinicinu tetku, čitate druge partnere kakvo mišljenje stav i znanje imaju u vašoj zajedničkoj struci. Širite vaše poslovne konekcije na LinkedIn-u.
Da li ste zapravo vi odredili na kojoj platformi koga ćete pronaćni, kakve korisnike? Ne!
Društvene mreže su stvorene za konekciju grupa ljudi koji imaju neke zajedničke interesovanje i razmišljanje. Razmislite o tome, registrujte vaše poslovanje na odgovarajuću društvenu mrežu gde ćete moći da razgradite vašu pravu publiku.
Author